Dodano

Tomasz Ossoliński i Electrolux promują modę cyrkularną.

Jeśli zastanawiacie się czy moda cyrkularna idzie w parze z elegancją – zapewniamy Was, że tak. Przekonać się o tym można było podczas pokazu Tomasza Ossolińskiego w Strefie Electrolux w Gdańsku.

Pokaz mody Tomasza Ossolińskiego, ambasadora marki Electrolux, zainaugurował nową odsłonę kampanii „Pierz, susz i noś dłużej” i uruchomienie popupowej przestrzeni zlokalizowanej na plaży w Gdańsku Brzeźno. Pokaz odbył się w piątek, 23 lipca b.r.  Ossoliński od dawna tworzy z myślą o ponadczasowości i długowieczności swoich projektów, a od kilku lat promuje zrównoważoną modę. Najnowszą kolekcję na wiosnę – lato 2022, składającą się z ok. 30 kreacji, postanowił stworzyć w całości w duchu odzysku. Do jej powstania wykorzystał tkaniny, z których szył swoje kolekcje i kostiumy do sztuk teatralnych w ciągu ostatnich 20 lat pracy. 

Sam pokaz był także nietypowy. Projektant zdecydował się pokazać swoje najnowsze projekty na plaży, w Strefie Electrolux. W pokazie wzięło udział ok. 220 gości, celebrytów, influencerów i przedstawicieli mediów. Wśród celebrytów obecni byli między innymi Lara Gessler, Malwina Wędzikowska, Magdalena Popławska, Aleksandra Kwaśniewska, Ada Fijał, Andrzej Seweryn, Dominika Kulczyk oraz Anna Czartoryska-Niemczycka. Gościliśmy także dziennikarzy m.in. z TVN, Vivy, Wysokich Obcasów, Vogue, Elle, Kmag, Zwierciadła, Dobrego Wnętrza, M jak mieszkanie, Pulsu Biznesu, Rzeczpospolitej Sukces i wp.pl. Po pokazie pojawiło się wiele relacji w mediach, prezentujących sam pokaz i ideę mody cyrkularnej. Goście podkreślali, że ta kolekcja była nadzwyczajnie elegancka i pomimo wykorzystania materiałów pozostałych po poprzednich kreacjach, zrobiona na najwyższym poziomie. 

„Czuję się bardzo szczęśliwy, że mogłem się zmierzyć z tak poważnym tematem, jak ochrona naszego środowiska – mówił po pokazie Tomasz Ossoliński. – Chcę pokazać ludziom, że to, co mamy w domu, nie zawsze trzeba wyrzucić. Można to twórczo wykorzystać.”*

Electrolux prekursorem zmian

Jeśli uświadomimy sobie, że każdego roku podczas produkcji nowych ubrań zużywane są ok. 93 miliardy m³ wody i wyemitowanych zostaje ok. 1,2 miliarda ton dwutlenku węgla, zdamy sobie sprawę że jest źle. Co gorsze,  recyklingowi poddawane jest mniej niż 1% materiałów zużytych do produkcji tkanin, a miliony ton ubrań trafiają na śmietnik. Widać wyraźnie, że musimy wprowadzać zmiany już dziś, bo wkrótce zużyjemy wszystkie zasoby naszej planety. I Electrolux postanowił coś z tym zrobić.

Electrolux jest marką, która promuje ideę zrównoważonego rozwoju w swoim modelu biznesowym oraz wśród konsumentów. Kampania Pierz, susz, noś dłużej, zapoczątkowana przez nas w 2020 roku, to przeciwstawienie się trendom „fast fashion”. Nie nawołujemy do radykalnej rewolucji w stylu życia. Promujemy nowe nawyki związane z dbaniem o ubrania, które w długiej perspektywie zbudują świadomość tego, w jaki sposób traktowanie ubrań z szacunkiem przekłada się na środowisko. – mówi Natalia Kostera, Brand Manager Electrolux.

Osią działań tegorocznej kampanii jest Strefa Electrolux podzielona na 4 przestrzenie. Działa w niej butik z modą cyrkularną „Noś dłużej” stworzony we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania, gdzie można kupić ubrania z drugiej ręki i modele z cyrkularnej kolekcji Tomasza Ossolińskiego. Strefa to także przestrzeń customizacji, w której eksperci pokażą jak dawać ubraniom drugie życie, przestrzeń relaksu, czyli miejsce do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz showroom produktów z linii Electrolux PerfectCare.

Projekt Strefy jest spójny z naszymi proekologicznymi założeniami także w wymiarze technicznym. Wszystkie materiały, które zostały wykorzystane do budowy Strefy Electrolux, pochodzą z drugiego obiegu i po zakończeniu akcji zostaną przekazane do dalszego użytku organizacjom NGO.

Aktualności

BIEG KOGUTA- DRUŻYNA ELECTROLUX

W tegorocznej edycji Biegu Koguta udział wzięło 571 biegaczy w tym 30 osób z drużyny Electrolux. Reprezentowało nas kilka działów między innymi Magazyn […]

Czytaj więcej

VI Żarowskie Biegi Strefowe już za nami!

26 września odbyła się VI edycja Żarowskich Biegów Strefowych. Pobiegli nie tylko dorośli, ale również młodsi sportowcy. To była świetna zabawa! Na naszym stoisku częstowaliśmy gości […]

Czytaj więcej
Zobacz inny wpis