Tomasz Ossoliński i Electrolux promują modę cyrkularną.
Jeśli zastanawiacie się czy moda cyrkularna idzie w parze z elegancją – zapewniamy Was, że tak. Przekonać się o tym można było podczas pokazu Tomasza Ossolińskiego w Strefie Electrolux w Gdańsku.
Pokaz mody Tomasza Ossolińskiego, ambasadora marki Electrolux, zainaugurował nową odsłonę kampanii „Pierz, susz i noś dłużej” i uruchomienie popupowej przestrzeni zlokalizowanej na plaży w Gdańsku Brzeźno. Pokaz odbył się w piątek, 23 lipca b.r. Ossoliński od dawna tworzy z myślą o ponadczasowości i długowieczności swoich projektów, a od kilku lat promuje zrównoważoną modę. Najnowszą kolekcję na wiosnę – lato 2022, składającą się z ok. 30 kreacji, postanowił stworzyć w całości w duchu odzysku. Do jej powstania wykorzystał tkaniny, z których szył swoje kolekcje i kostiumy do sztuk teatralnych w ciągu ostatnich 20 lat pracy.
Sam pokaz był także nietypowy. Projektant zdecydował się pokazać swoje najnowsze projekty na plaży, w Strefie Electrolux. W pokazie wzięło udział ok. 220 gości, celebrytów, influencerów i przedstawicieli mediów. Wśród celebrytów obecni byli między innymi Lara Gessler, Malwina Wędzikowska, Magdalena Popławska, Aleksandra Kwaśniewska, Ada Fijał, Andrzej Seweryn, Dominika Kulczyk oraz Anna Czartoryska-Niemczycka. Gościliśmy także dziennikarzy m.in. z TVN, Vivy, Wysokich Obcasów, Vogue, Elle, Kmag, Zwierciadła, Dobrego Wnętrza, M jak mieszkanie, Pulsu Biznesu, Rzeczpospolitej Sukces i wp.pl. Po pokazie pojawiło się wiele relacji w mediach, prezentujących sam pokaz i ideę mody cyrkularnej. Goście podkreślali, że ta kolekcja była nadzwyczajnie elegancka i pomimo wykorzystania materiałów pozostałych po poprzednich kreacjach, zrobiona na najwyższym poziomie.
„Czuję się bardzo szczęśliwy, że mogłem się zmierzyć z tak poważnym tematem, jak ochrona naszego środowiska – mówił po pokazie Tomasz Ossoliński. – Chcę pokazać ludziom, że to, co mamy w domu, nie zawsze trzeba wyrzucić. Można to twórczo wykorzystać.”*
Electrolux prekursorem zmian
Jeśli uświadomimy sobie, że każdego roku podczas produkcji nowych ubrań zużywane są ok. 93 miliardy m³ wody i wyemitowanych zostaje ok. 1,2 miliarda ton dwutlenku węgla, zdamy sobie sprawę że jest źle. Co gorsze, recyklingowi poddawane jest mniej niż 1% materiałów zużytych do produkcji tkanin, a miliony ton ubrań trafiają na śmietnik. Widać wyraźnie, że musimy wprowadzać zmiany już dziś, bo wkrótce zużyjemy wszystkie zasoby naszej planety. I Electrolux postanowił coś z tym zrobić.
Electrolux jest marką, która promuje ideę zrównoważonego rozwoju w swoim modelu biznesowym oraz wśród konsumentów. Kampania Pierz, susz, noś dłużej, zapoczątkowana przez nas w 2020 roku, to przeciwstawienie się trendom „fast fashion”. Nie nawołujemy do radykalnej rewolucji w stylu życia. Promujemy nowe nawyki związane z dbaniem o ubrania, które w długiej perspektywie zbudują świadomość tego, w jaki sposób traktowanie ubrań z szacunkiem przekłada się na środowisko. – mówi Natalia Kostera, Brand Manager Electrolux.
Osią działań tegorocznej kampanii jest Strefa Electrolux podzielona na 4 przestrzenie. Działa w niej butik z modą cyrkularną „Noś dłużej” stworzony we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania, gdzie można kupić ubrania z drugiej ręki i modele z cyrkularnej kolekcji Tomasza Ossolińskiego. Strefa to także przestrzeń customizacji, w której eksperci pokażą jak dawać ubraniom drugie życie, przestrzeń relaksu, czyli miejsce do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz showroom produktów z linii Electrolux PerfectCare.
Projekt Strefy jest spójny z naszymi proekologicznymi założeniami także w wymiarze technicznym. Wszystkie materiały, które zostały wykorzystane do budowy Strefy Electrolux, pochodzą z drugiego obiegu i po zakończeniu akcji zostaną przekazane do dalszego użytku organizacjom NGO.