Niezmarnowane poniedziałki.
Electrolux razem z Jagną Niedzielską i Marcinem Kucem namawiają do gotowania bez marnowania.
Z raportu Federacji Polskich Banków Żywności* wynika, że aż 53,75% Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucić żywność. Najczęściej podawanym powodem wyrzucania jedzenia jest jego zepsucie, ale też przygotowanie zbyt dużej ilości
i zbyt duże zakupy.
Chcąc temu zaradzić w 2021 roku rozpoczęliśmy kampanię „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”. W ramach działań, oprócz dostarczania konsumentom dodatkowej wiedzy na temat zrównoważonego podejścia do gotowania, uruchomiliśmy podcast „Projekt Kuchnia”, w którym wspólnie z zaproszonymi gośćmi podejmowaliśmy tematy związane z robieniem zakupów, gotowaniem czy oszczędzaniem energii. W tym roku kontynuujemy projekt w nowej odsłonie, zapraszając konsumentów na cykl filmów z udziałem Jagny Niedzielskiej, propagatorki nurtu niemarnowania w kulinariach oraz Marcina Kuca, kucharza, pasjonata jedzenia i gotowania, autora vloga „Jaja w kuchni”.
.
– Jak dobrze zacząć tydzień, żeby niczego nie zmarnować? Pokażemy Wam jak to zrobić przygotowując menu na cały dzień. Bez marnowana produktów, składników odżywczych i Waszego czasu – w ten sposób Jagna Niedzielska oraz Marcin Kuc zaczynają każdy odcinek cyklu „Niezmarnowane poniedziałki”. Seria składa się z 6 video, w których prowadzący prezentują przepisy na cały dzień – śniadania, obiad, kolację z wykorzystaniem jednego, głównego składnika. Ponadto, w każdym odcinku pokazują jak nie marnować jedzenia, jak prawidłowo przechowywać i planować posiłki. W pierwszym filmie Jagna i Marcin przygotowują 3 dania z wykorzystaniem „wczorajszego” ryżu. Dzielą się również sprawdzonymi patentami, jak odświeżyć jedzenie w piekarniku, by nadal było smaczne i zachowało wartości odżywcze lub przechowywać warzywa w lodówce, żeby szybko się nie psuły.
– Dla Electrolux zdrowe odżywianie w zgodzie z troską o planetę jest jednym
z celów, któremu marka podporządkowuje swoje działania. Chcemy nie tylko ograniczać nasz wpływ na środowisko, ale też inspirować i dawać rozwiązania. Dlatego podejmujemy liczne inicjatywy w zakresie promowania odpowiedzialnego gotowania. Zależy nam na realnych działaniach i edukowaniu społeczeństwa. Lepiej przeciwdziałać niż leczyć – do tej zasady stosują się teraz ekolodzy i organizacje pozarządowe zajmujące się przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, ale też wszyscy ludzie, którzy troszczą się o środowisko dla siebie i przyszłych pokoleń. Kampania „Niezmarnowane poniedziałki” jest doskonałą odpowiedzią na ich potrzeby, ponieważ mówimy w niej, że nie tylko należy nie marnować jedzenia, ale też pokazujemy jak planować posiłki, żeby marnować jak najmniej. Przekonujemy też, że ze sprzętami, tak jak z jedzeniem, należy obchodzić się odpowiedzialnie – naprawiać je, gdy się zepsują, a nie wyrzucać na śmietnik i kupować nowe – mówi Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux Polska.
Kolejne odcinki „Niezmarnowanych poniedziałków” publikowane będą od 27 czerwca w kanale YouTube.
Więcej informacji o kampanii i odpowiedzialnym gotowaniu przeczytasz na: https://www.electrolux.pl/local/gotowanie-bez-marnowania/
* https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2020/10/Raport_NieMarnujJedzenia_2020.pdf